Szukamy rzetelnego mechanika

chowcaZnaleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań. Na szczęście w

Szukamy rzetelnego mechanika Należy znaleźć uczciwego mechanika, ponieważ to pewna droga, aby naprawić nasz samochód właściwie i rzetelnie. Jak wybrać warsztat i na co zwracać uwagę?

Jak znaleźć dobrego fachowca

Znaleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań.

Na szczęście w dobie internetu można znaleźć bardzo szybko dobrego mechanika, wystarczy dobrze przeszukać różne fora dyskusyjne i portale informacyjne. Zazwyczaj ci dobrzy mechanicy mają swoje strony www, lub chociaż wizytówki na różnych portalach ogłoszeniowych. Generalnie dla chcącego nic trudnego.


Opinie i oceny warsztatów

Przy wyborze warsztatu można zdać się na kilka źródeł informacji, jedne są rzetelne inne mniej, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia, aby znaleźć dobry i rzetelny warsztat samochodowy. Pierwszą opcją jest polecenie przez rodzinę, znajomych, czy przyjaciół. Takie rekomendacje to dobre źródło informacji, ale zazwyczaj jest to jedna opinia, a akurat w tym przypadku może naprawa była mało skomplikowana, albo akurat mechanik zrobił to jak należy. Dlatego trochę lepszym źródłem wydają się być opinie w Internecie na różnych portalach informacyjnych lub w mediach społecznościowych.

Mając już jakieś rozeznanie w lokalnym tynku mechaników, warto się przejechać do kilku i porozmawiać o cenach interesującej nas naprawy i przy okazji obejrzeć sam warsztat. Jeżeli jest w miarę czysty i zadbany, a na parkingu jest sporo klientów. To dodając do tego opinie i renomę można spokojnie stwierdzić, ze jest to dobry warsztat.


Ceny naprawy starszego rocznika

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.