Druk wielkoformatowy i małonakładowy. O druku jako takim

ią kilka ważnych ról. Oczywiście pierwszą, która przychodzi na myśl to oczywiście nazwa produktu, bo przecież klient musi wiedzieć czy kupuje słoik dżemu, czy buraczków. Druga kwestia to zachęcenia klienta do zakupu właśnie tego p

Druk wielkoformatowy i małonakładowy. O druku jako takim Opakowanie bez nazwy i bez etykiety nie może istnieć na dzisiejszym rynku. Ostatnio można drukować nawet niskie nakłady, wystarczy znaleźć: .

Rola etykiet

Etykiety na produktach pełnią kilka ważnych ról. Oczywiście pierwszą, która przychodzi na myśl to oczywiście nazwa produktu, bo przecież klient musi wiedzieć czy kupuje słoik dżemu, czy buraczków. Druga kwestia to zachęcenia klienta do zakupu właśnie tego produktu spośród innych, pozornie takich samych.

Oraz trzecia to informacje prawne, o wartościach odżywczych czy składnie i nie bez powodu są one mniejsze, ponieważ nie one stanowią podstawę autoreklamy produktu. Etykiety maja swoje określone typy i rodzaje, różniące się przeznaczeniem oraz sposobem zamieszczenia na produkcie,


Zakłady poligraficzne

Poligrafia jako gałąź produkcji i usług zajmuje się drukowaniem i przygotowywaniem materiałów do druku. Wszystko co można wydrukować, czy w jakiś inny sposób urzeczywistnić z obiektu wirtualnego to właśnie zadanie zakładów poligrafii. Niektóre z nich specjalizują się w wydrukach płaskich i wielkoformatowych inne zaś stawiają na szyldy, outdoor, a jeszcze inne drukują jedynie naklejki i etykiety.

Ostatnio coraz bardziej popularne staja się druki 3d w różnych materiałach co może stanowić zupełnie nowy typ usług poligraficznych. Na dzień dzisiejszy drukuje, a raczej wycina się zadane kształty ze styroduru, jednak drukarka 3d może dać więcej ciekawych możliwości.


Uszlachetnianie druku

Uszlachetnianie druku - dziedzina poligrafii z pogranicza technik drukarskich i introligatorskich, zajmująca się metodami pokrywania podłoża drukowego różnorodnymi substancjami lub materiałami.

Uszlachetnianie druku można stosować zarówno wobec miejsc zadrukowanych, jak i niepokrytych farbą drukową. Zazwyczaj uszlachetnienia dokonuje się na zadrukowanych już arkuszach, ale jeszcze przed procesami introligatorskimi.

Celami uszlachetniania wyrobów poligraficznych są:

-podnoszenie wizualnych walorów powierzchni
-zwiększenie wytrzymałości mechanicznej podłoża (np. na rozciąganie)
-zwiększenie wytrzymałości mechanicznej powierzchni (np. na ścieranie)
-zwiększenie odporności powierzchni na agresywne czynniki środowiska, jak: światło, wilgoć, woda, utlenianie
-nadanie cech specyficznych (np. powlekanie klejem).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uszlachetnianie_druku