Co warto wiedzieć o częściach samochodowych

paliwa przez silnik mały stopień rozrzutu dawki paliwa stateczność pracy (dawka paliwa nie rośnie w miarę wzrostu obrotów) większa czystość spalin mniejsza ilość elementów precyzyjnych wymagających dokładnej obróbki opanowan

Co warto wiedzieć o częściach samochodowych

O zaletach pompy rozdzielaczowej

Pompa rozdzielaczowa ma wiele zalet w stosunku do pompy sekcyjnej:

precyzyjniejsze niż w pompie sekcyjnej dawkowanie paliwa
mniejsze jednostkowe zużycie paliwa przez silnik
mały stopień rozrzutu dawki paliwa
stateczność pracy (dawka paliwa nie rośnie w miarę wzrostu obrotów)
większa czystość spalin
mniejsza ilość elementów precyzyjnych wymagających dokładnej obróbki
opanowana technologia, dość niska cena
małe rozmiary zewnętrzne (łatwość zabudowy)


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_rozdzielaczowa


Naprawa zepsutego samochodu

W czasie wizyty u mechanika samochodowego sprawdzony zostanie stan samochodu. Zdarza się, bowiem, że czasami trudniej jest jednoznacznie ustalić przyczynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu. Najbardziej pospolite części będzie na pewno posiadał na składzie, inne, natomiast zostaną przez niego sprowadzone z innego warsztatu lub hurtowni i zamontowane w samochodzie. Rachunek wystawiony za usługi wykonane przez mechanika będzie, więc zależał od rodzaju awarii, kosztów wykonania naprawy i okresu czasu, jaki samochód spędzi w warsztacie. W razie potrzeby mechanik może wykonać również jazdę próbną, zanim samochód trafi z powrotem do właściciela.


O pompie sekcyjnej

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna